• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100877
+
-

از کوچه‌گردان عاشق  به کولبران کردستان

عسل نعمت‌الله‌زاده
مسئول بیست‌ویکمین طرح کوچه گردان عاشق


برنامه کوچه‌گردان عاشق، اهدایی خیرین از سوی جمعیت امداد - دانشجویی مردمی امام علی(ع) به محرومان از 21سال قبل آغاز شده است. در این طرح شب بیست‌ویکم ‌ماه رمضان، کیسه‌های حاوی اقلام غذایی و بهداشتی به خانواده‌های نیازمندی که پیشتر شناسایی شده‌اند، اهدا می‌شود و مابقی بسته‌های مواد غذایی و اقلام ضرورتی در شب بیست و سوم‌ماه بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.  امسال قرار است در کل کشور 10هزار خانوار تحت پوشش این طرح قرار گیرند. از این تعداد یک‌هزار و 217کیسه آذوقه متعلق به تهران وکرج است و مابقی به سایر شهرها اختصاص یافته است. جمعیت امام علی پارسال به 8هزار خانوار کیسه های حاوی آذوقه، مواد شوینده و بهداشتی را اهدا کرد امسال اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد خانوارهای نیازمند بیشتر شد و خانوارهایی که زندگی شان تحت‌تأثیر شیوع این ویروس قرار گرفته بود نیز شناسایی شدند و تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
اولویت جمعیت در سال‎های قبل برای اهدای کیسه‌های آذوقه افرادی بودند که در مناطق خیلی محروم زندگی می‌کردند و در خانه‌های ایرانی جمعیت امام‌علی عضو نبودند - به خانواده‌های عضو   ایرانی در طول سال کمک می‌شود - امسال اما علاوه بر خانوارهای ساکن در مناطق محروم خانواده‌هایی که عضو خانه‌های ایرانی بودند نیز -به این دلیل که زندگی شان تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و بیش از قبل نیازمند شده اند - در آمار اهدای کیسه‌های آذوقه قرار گرفتند.
از تعداد 10هزار کیسه آماده شده، امسال قرار شد تا 2هزار کیسه به کولبرانی که درمناطق کردنشین ساکن هستند، اهدا شود، تعدادی از این کیسه‌ها نیز به خانوارهای کارگران فصلی، نظافتچی‌های منازل، افرادی که شغل روزمزد داشتند و چند‌ماه است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند به علاوه تعدادی از خانوارهایی که تحت پوشش جمعیت امام علی(ع) هستند، اهدا می‌شود.
اقلامی که در کیسه‌های آذوقه قرار دارد شامل 10کیلو برنج، 2عدد روغن مایه، دو عدد ماکارونی، 2کنسروماهی تن، یک عدد مرغ، یک بسته گوشت یک کیلویی، قند و چای، نخود و عدس، خرما، رب، پودر شستشو، مایع ظرفشویی و دستشویی، شامپو و بسته‌های بهداشتی به ارزش 400هزار تومان است. مددکارانی که وظیفه توزیع اقلام را به‌عهده دارند، باتوجه به تعداد افراد خانوار کیسه‌های حاوی اقلام را توزیع می‌کنند و اگر تعداد افراد خانواری زیاد باشد به تشخیص مددکار به آنها 2کیسه حاوی اقلام اهدا می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید